Petua 3 : Awet muda

Wahhh suka pulak aku tulis pasal petua-petua ni. Macam mak nenek pun ada. Okeyh berbalik pada petua awet muda nih simple saja. Aku pun selalu amalkan. Pada mulanya bila aku dapat tahu aku memang harapkan kawan aku tipu. Yelah petua yang menggotorkan. Ya aku seorang pembersih. Okey jangan ulas pasal tu. Tutup mulut.
Bila aku tanya mak dan dia mengiyakan petua tersebut. Jadi dengan langkah penggotornya aku melakukan. Nak muda punya pasal lah sekarang nih kan. Petuanya ialah minum air kosong setiap kali bangun dari tidur. Jangan gosok atau kumur gigi lagi. Bangun dari katil terus capai botol air disebelah. Minum seteguk dua dan barulah pergi bersihkan diri. 
Memula aku lakukan aku memang janggal. Aku mana biasa minum / makan sebelum gosok gigi. Air liur terjejeh lagi kot kat mulut tu. Tapi inilah petua yang selalu diamalkan. Alhamdullillah dekat setahun aku amalkan. Bagi aku macam biasa tapi kawan aku selalu cakap aku still macam zaman sekolah lagi. Hahaha okeyh tu aku tipu.
Selamat amalkan petua ini. Insyaallah kekal muda hendaknya

No comments:

Post a Comment