Petua 2 : Elakkan rambut gugur

Rambut aku selalu gugur. Aku fikir bila sudah berambut pendek masalah ini dapat diatasi. Tapi tidak. Sering terjadi dan menyebabkan aku risau. Rambut gugur tanpa memberi sebarang warning kepada aku. Hahaha
Aku dapat petua ini dalam nona. Aku tengok nona sebab tengah tunggu kakak aku masuk nona ritu. Petua yang aku dapat memang mengunakan barang semulajadi dan senang dapat di kampung aku. Sebab rumah mak aku ada pokok-pokok tersebut. Tapi dekat rumah sewa aku memang tak ada.

Bahan utama : 
Daun kari dan Daun inai.

Cara-cara :
Blend daun kari. Dan bancuhkan dengan air dalam baldi. Blend daun inai. Daun inai di blend sehingga lumat. Basahkan rambut dengan air bancuhan daun kari. Setelah rambut basah tempekkan inai di kepala. Biarkan selama sejam. Setelah itu, basuhkan rambut.

Rambut akan berasa segar. Ringgan sahaja. Rambut yang beruban akan bertukar menjadi merah. Macam gaya mak datin okeyh.

Selamat mencuba!!!

No comments:

Post a Comment