Penuaan

Sejak mencapai usia 27 tahun saya mulai risau dengan keadaan kulit muka saya. Dahulu saya tidak pernah ambil peduli dengan keadaan muka sehinggalah kak zakiah (ex roomate) menasihati saya tentang penjagaan wajah. Saya balik dari berpelesiaran melepak memang tidak mencuci muka dan selepas ditegur oleh kak zakiah memang saya mulai berubah. Macam mana mengantuknya saya balik dari berjalan mesti saya mencuci muka dahulu. Hilangkan segala make- up yang tinggal dimuka. Selalunya yang tinggal hanyalah eye liner saja. Makin lama saya sedar makin kusam kulit muka saya. Adakah ini merupakan tanda-tanda penuaan. Saya risau dan mulai servay produk lain untuk ditukar. Mencegah sebelum terlambat. Insyaallah.

Saya banyak bertanyakan produk yang bagus mengikut bajet saya. Mula-mula saya macam berkenankan Mary kay tetapi sangat susah untuk bertemu dengan wakil penjual. Kemudian saya bertanyakan kawan saya Elly Haryany dan beliau mengesyorkan Clinique. Dulu dia pernah pakai SKII dan juga Mary Kay. Saya cuma mahukan hilang wringkle di bawah kelopak mata ini. Dah kedut kalau diperhati dengan teliti.
Saya gunakan CLINIQUE REPAIRWEAR CONTOUR.
(bukanlah seperti dalam gambar)
Menurut kawan saya gunakan disekitar wringkle dan lakukan pada waktu malam sebelum tidur. Dan keesokkan kita boleh merasakan bahagian tersebut tegang berbanding hari sebelumnya. Saya baru sekali mencuba insyaallah saya akan rajin melakukannya untuk melihat hasil yang berkesan.  :) Gunakan hanya sedikit tidaklah seperti menempek foundation dimuka.

Untuk pencuci muka pula saya memang berura-ura mahu bertukar produk. Saya mahu kelainan setelah hampir empat tahun saya bagaikan kipas susah mati Garnier. Ada beberapa produk yang saya ambil kira dan tentulah clinique salah satu dalam senarainya. Antaranya ialah Lancome, Mary Kay, Clinique, Loreal, Nutox dan juga Bio-Essence. Semalam bila sama-sama menonton tv dan tiba-tiba keluar iklan Bio-Essence (ATP). Dan saya mulai tertarik. Bila disogok tentang kebaikkan produk ini oleh kawan serumah terus bersiap untuk ke guardian membelinya. Bertuah sebab sekarang guardian tengah hebat mengadakan jualan murah untuk Bio-Essence. Jadi saya membeli Silky Foaming Cleanser with ATP dan Deep Exfoliating Gel with ATP.

Gentle Rich Foam for Effective Cleansing
Benefits:
• Gentle rich foam to draw out impurities in pores and cleanses skin thoroughly from within
• Nourishes and smoothens skin with ATP, minerals and herbal nutrients while cleansing
• Rich lasting fine foam during wash
• No tight feeling after wash. Skin becomes finer and smoother

Directions:
Squeeze a small amount of the cleanser onto palm, lather with water and massage gently on face. Rinse off with water.

Benefits:
• Thoroughly and effectively removes dead skin cells and refines pores
• A gentler and more effective alternative to squeezing or using pore stripes for removal of blackheads
• Regulates and balances sebum secretion to help control shine,
• Removes the dead skin barrier for better absorption of skin care products applied subsequently
• Brighten skin tone
• Gentle and safe for everyday use
• ATP provides a source of energy to skin cells reduce the signs of aging

Important Beauty Discovery
Important Beauty Theory

It really works.

Directions:
Ensure face and hands are dry. Apply an adequate amount on face and neck and massage in circular motions until small flakes of dead skin and dirt appear. Rinse off with water and follow up with a cleanser.

Important Beauty Discovery
Dead skin is the main culprit of all skin problems
Removing dead skin cells everyday is the 1st step towards beauty.

Important Beauty Theory
• Dead skin forms a blocking layer
• Do not use skincare products on dead skin as they cannot be absorbed and will be wasted.
• Do not apply makeup on dead skin layer as it is not easy and would not be lasting nor natural.


Dan mulai sekarang saya akan tekun mengunakannya...

No comments:

Post a Comment