Lolo

Macam mana aku dapat nama lolo?

Aku bahasakan diri aku dengan anak-anak buah achik nurul. Jadi damia yang cerdik tade masalah dalam menyebut achik nurul. Dia memang cepat tangkap. Aku puji dia. Tapi anak buah aku yang kedua Aqeef dia malas dalam nak bercakap. Masa mula-mula belajar jalan pun malas. Dia gayat mungkin. Jadi orang akan dukung dia. Mujur kecik. Satu hari kami semua buat tak endah dengan dia barulah dia ada inisiatif untuk belajar jalan. Dan dalam bab bercakap pun dia malas. Dia reti sebut susu walau gagap tapi disebabkan dia malas bercakap dia akan menangis dan cepat cepat ibu dan ayah buatkan susu. Baru-baru nih dia mula bercakap. Tak tahu paksaan dari siapa. Tapi dia pelat. Dia amik ayat yang hujung jer. Dia sebut Damia dengan iaaa je. Cik dida dia sebut ida. auntie su dia sebut su. Dan aku achik nurul dia sebut lo.
Aku faham dia panggil aku. Sebab antara ketiga-tiga makcik dia, akulah paling rapat dengan dia. 
Bila dia panggil aku lo aku buat tak tahu. Dan bermula dari situ dia panggil aku lolo. Sebab ulang balik lo. Dia panggil aku dengan suara manja dia. "lolo nak susu." "Olong lolo.iaaa uat aqeef." "Lolo tukar pampers"
Jadi start dari situ aku dah tukar nama dari achik nurul kepada achik lolo.
Thanks aqeef. Nama lolo pun macam comel jer.

:)

No comments:

Post a Comment