SatuOktober

Setiap tahun sudah enam tahun tarikh ini terlalu perit untuk aku ingat. Aku terlalu rindukan arwah. Setiap kali tarikh ini aku memang akan sedekahkan bacaan yassin untuk arwah. Tapi kali ini aku lalai. Aku ingat satu oktober. Tapi aku sebagai anak lalai tunaikan tanggungjawab. Dan aku rasa denyut jantung aku kuat. Apa akan berlaku pada diri aku ini. Berborak dengan kawan-kawan. Hendak hilangkan rasa resah. Dan beritahu harini hari lahir arwah bapak aku. Terus kawan cakap "kau tak baca yassin ker?" Terus aku teringat. Aku lupa. Selepas sessi makan malam dan aku terus sedekah bacaan yassin untuk arwah.
Allah hendak bagi petunjuk dengan pelbagai cara. Salah satu nya macam kes aku. Kawan tolong ingatkan. Terima kasih kawan....
Harap-harap pada tahun mendatang aku tidak lalai lagi.
Ya Allah semoga Kau tempatkan arwah bapak aku didalam orang-orang yang beriman yang Kau sayangi. Jauhkanlah seksaan kubur dan azab api nerakaMu Ya Allah. Amin...

No comments:

Post a Comment