busybody?

Saya busybody. Ya itu saya mengaku..
Kalau benda tidak betul dan tetiap hari kene hadap takkan nak berdiam diri.
Kene redha tapi dalam hati menyumpah seranah.
Tegur sekali tiada respon
Dua kali buat deq
Tiga kali macam tuli
Didik damia pun tak macam tu
Sebab budak kecil tahu kita marah.
Tahu benda itu salah, tak betul dan jangan buat.
Senang saja kita selesaikan.
Lepas tegur marah-marah sikit tunjuk garang lepas tu umpan coki-coki dah boleh senyum sebab tahu budak-budak akan dengar nasihat.
Tapi kenapa budak besar tahap boleh jadi mak orang ni ketegaq sangat


Ada orang cakap saya terlebeh concern
Bukan niat saya nak jaga kebajikan kawan-kawan
Tapi saya takut sesuatu yang buruk terjadi
Saya sayang mereka sebab mereka sebahagian dalam kehidupan saya
Tapi sayangnya segala bentuk nasihat tidak dihargai
Malah terasa sesuatu akan berlaku


Saya tidak suka dengan keadaan sekarang
Kusut otak bila fikirkan
Tapi saya terpaksa akur
Itu pilihannya, itu kesukaannya
Jadi apabila terjadi sesuatu yang buruk jangan salahkan saya
Nanti lempang kilat melekat dekat pipi licin tu.

No comments:

Post a Comment