perang berat

Secara seriusnya saya ingin melancarkan perang makanan keatas diri saya. Saya jenis pantang dipelawa. Mesti tidak menolak. Akibatnya badan saya mula mengembang. Pulang kampung baru-baru ini emak menasihat saya tentang perkembangan hebat struktur badan saya. Saya masih tidak ambil kisah. Menyuap makanan apa saja dihadapan mata masuk ke mulut yang kecil ini.
Raya hampir tiba, walau puasa belum bermula. Saya menempah baju kurung di kakak yang pandai menjahit baju kami sekeluarga. Semua ukuran saya sudah lari. Sudah tidak dapat dikejar. Semua bahagian naik. Takde satu pun kekal. Sedih dan sakit. Saya nak bentuk badan saya yang dulu. Tolong jangan pergi.
Akibatnya kini saya melancarkan perang. Saya sudah tidak melantak sampai tidak ingat dunia. Hanya makan bila perlu. Harus fikir masa akan datang. Cemburu dengan kakak saya yang sekarang hampir kurus melidi.
Doakan saya berjaya mengekalkan diet yang saya amalkan baru dua hari. Amin

No comments:

Post a Comment