Huda, please alert.

Aku selalu tak perasan apa yang aku hadap. Bila terlepas baru aku perasan. Barulah nak menyesal. Orang cakap kita kena berhadapan dengan realiti. Dan realitinya aku tak pernah sedar apa yang aku lakukan. Aku tak perasan aku pernah kecewakan orang. Aku juga tak perasan soalan final aku sebenarnya simple saja. Aku je merumitkan soalan tu. End up result aku memang tahap kecundang. 
Baru-baru ni aku tersedar sebenarnya aku ada berbuat salah. Kes awal tahun dan sekarang baru aku perasan. Aku menyesal sangat. Beria aku menangis. Kesian si penanggung derita. Bak kata pepatah menyesal tak berguna. Menangislah sampai lebam tapi benda tetap dah terjadi.
Impian selalunya tak seindah realiti. Jadi jangan terlalu bermimpi dan tolonglah sedar dengan segala aspek keliling. 

No comments:

Post a Comment