Azam bulan oktober

Aku ni hangat-hangat taik ayam je nak kurus. Kalau dah gemuk dan ramai orang bercakap terutamanya mak aku dok bising aku akan kurangkan makan. Tapi bila dah kembali ok aku akan kembali kepada tabiat makan terlebih kenyang. 
Aku dah lama tak timbang dan aku perasan berat normal. Tapi tak tahu kenapa baju raya haji macam terketat lah pulak. Salah tailor ke yang potong tak ikut ukuran? Habis raya kembali kepada rutin sediakala. Pakai baju kerja kain dah macam sarung nangka. Agaklah mendadak berat naik. Aku nih kalau naik 2 kg pun dah nampak macam 10 kg. Terus aku kurang keyakinan untuk bergaya. Ok tipu.
Aku cuba kawal makan. Tapi macam tak nak turun je. Nadd dan noor nasihat aku. Jaga badan. Kalau terlebih berlemak pun tak elok. Dorang berdua tak bagi aku makan makanan feberet aku nasi lemak. Kalau teringin sangat makan sekali seminggu. Pastu exercise. Aku terus tension. Mana tak nya setiap pagi aku akan makan nasi lemak ayam masak merah pakcik tue. Sedap wehh... Makan malam pulak sebelum jam 8:00 malam. Acaner tue? Kalau macam tue agak-agaknya aku jadi kera sumbanglah. Dok rumah tak menjengah hal luar dimalam hari. 
Semalam aku ajak noor main badminton di tasik. Situ ada lampu. Dulu-dulu aku lepak situ jugak. Memang semangat nak exercise nih. Malangnya gelap. MBSA kedekut duit nak buka lampu. Oppppsss... Pusing padang belakang rumah. Gelap jugak. Memang frust tahap gaban lah nih kan. Sampai rumah jalan lenggang. Noor ajak main. Kalau ada kereta kita stoplah. Bukan main betul pun. Kembali teruja. Hoorrayy!!!
Aku yang lama tinggal semua game dan hidup aku sekarang kerja, belajar, makan, tidur dan berhibur tentulah mengah bila terloncat-loncat kejar bulu tangkis tue. Setengah jam saja boleh menyebabkan aku lenguh tangan sampai sekarang. Nak buat kerja pun penat. Tapi apa-apapun kami berdua enjoy. Seronoklah main depan rumah. Malam ni insyaallah akan buat aktiviti yang sama. Aku nak dapatkan balik berat aku masa umur 25 tahun. Hahahahaa

No comments:

Post a Comment