BBA : My 1st final exam

Tak sampai sebulan dari sekarang aku akan menjawab peperiksaan akhir semester pertama. Memang aku seram. Seram sebab satu habuk yang belajar tak masuk dalam kepala otak nih. Tetiba last class ahad lepas lect dok asik brief pasal exam. Bila borak dengan kawan-kawan dorang sibuk study sampai ke subuh. Aku lepas azan subuh baru bangun tidur sebelum jam 11 malam dah sibuk nak tidur. Acaner tue?
Alhamdullillah aku punya markah untuk test one masih dalam kelompok kawan-kawan. Tak adalah jurang sebatu dengan mereka mereka. Kalau tak mesti aku lagi sedih. Sekarang pun dah rasa diri sangat sedih kot. Aku tiba tiba makin risau pasal exam. Memang sangat risau. Tapi setiap malam lepas makan mesti pegang ipad sebab main candy crush. Kawan aku cakap kalau ipad tu ganti dengan buku lagi baik. Sekurang-kurang sejam kena pegang buku. Bukan esok exam rini nak jelajah semua bab.
Masa last class economic aku rasa otak aku memang kosong. Aku tak dapat bagi fed back balik dekat madam. Tapi kawan-kawan aku yang lain semua berebut-rebut nak menjawab. Pandainya mereka semua tu.  Balik kelas terus aku tengok buku. Belek-belek tak faham tanyalah dorang semua. Semua aku tanya semua boleh jawab. Tanpa buku depan mata okeyh. 
Moral of the story : aku kena gandakan bacaan dan hafalan aku untuk test ini. Kalau tidak lingkup aku untuk semester pertama.

No comments:

Post a Comment