impian bukan mudah digapai

walau segunung usaha kita kerjakan, kalau bukan hak kita selamanya bukan hak kita. kita kena redha. itu adalah takdir yang perlu kita tempuh. 
kita perlu bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang.
bersyukur dengan apa yang kita usahakan 
belum tiba masa kita untuk memiliki apa yang diinginkan sekarang.
Insyaallah suatu hari nanti. ia pasti terjadi. Ameen.

usaha, doa dan tawakal.

perjalanan hidup perlu diteruskan. bukan berhenti dititik noktah bahawa  hidup  kita sudah musnah. Allah maha mengetahui. Dia mengetahui bahawa aku sebenarnya belum layak memiliki. Jadi sebagai hambaNya aku harus redha dan bekerja keras sedaya mampu supaya aku mampu memiliki. aku memang seperti orang lain yang akan terasa bila diri jadi sebegini. tapi nasihat orang sekeliling aku faham bahawa segala benda yang dihajati tidak semestinya akan dimiliki. buka mata dan pandang ke hadapan. teruskan hidup dan mulakan dengan semagat baru. 

penat  nak bersedih
penat nak berendam duka

air mata pun penat nak keluar.

haaiihhh :p

No comments:

Post a Comment