currypuff

Sudah boleh kembang sebab saya berjaya membuat kuih kegemaran saya. Senang sahaja buat intinya.[walau sedikit masin] percubaan pertama berjaya. Tapi bab nk kelim kuih itu amat memakan masa. Mujur kakak saya pandai melakukanya. Thankz kakak.

Saya amik resipi daripada emak saya. Resipi yang paling mudah dan paling cepat dilakukannya.

Bahan A :
Tepung, Mentega [didihkan] dan sedikit air panas.
Gaulkan dan biarkan ia kembang.

Bahan B :
Kentang [potong dadu]
rempah kari rempah sup [gaulkan dan sebatikan] 
bawang putih dan bawang merah [hiris halus]
Udang.
Tumis bawang sehingga garing dan masukkan rempah tersebut.
Selepas rempah masak masukkan udang dan biarkan sehingga udang masak.
Selepas itu, masukkan kentang. Kalau kentang tidak empuk lagi tambah air.
Biarkan sehingga sebati.
dalam kuali
 abaikan kehangitan itu. terleka sebentar.

No comments:

Post a Comment