tercapaikah?

Saya mulai risau dengan keadaan diri saya. Apabila kawan saya memberitahu BMI saya tidak okey. Tidak tentu arah dibuatnya. Memang saya sedari badan saya sedikit berisi tetapi diabaikan dengan mengatakan pakaian itu mula mengecut padahal memang lemak mengelebeh kot . Saya panik cuak biar betul belum lagi kahwin saya sudah sebesar ini. Cuba mendapat khidmat kawan saya yang berjaya menurunkan berat badannya. Bincang punya bincang sepakat menjalankan aktiviti beriadah di malam hari (ini adalah biasa bagi orang yang kerja bertungkus lumus disiang hari. Adakah?)
Antaranya :
Badminton
Jogging (hujung minggu sahaja)
Swimming
Gym
Futsal
Plan nampak jer menarik tapi tidak tahu akan terjadikah aktiviti tersebut? %%@#&***(

Selain itu saya juga mencuba mengurangkan makan-makanan berminyak, minuman bergas + ais banyakkan makan sayuran dan buah-buahan juga minum susu sekurang-kurangnya sehari sekali.

No comments:

Post a Comment