Childish

Final exam untuk semester kedua memang mendebarkan. Semester ni aku banyak benda kena uruskan sehingga aku tak rasa ilmu didada penuh. Semester lepas aku boleh jawab tanpa rujuk nota. Serius bulan disember ini aku stress. Belek buku pun tak jumpa jawapan. Kawan aku cakap kalau aku tak bergerak dorang pun pegun macam aku. Jadi aku sebagai kakak kena push mereka mereka. Penat jadi kakak...
Minggu lepas ada kelas ganti. Aku amik time kelas yang seperti biasa. Disebabkan kelas ganti kelas lain boleh share kelas dengan kitorg. Adalah satu group ni dah lah masuk kelas orang tapi belagak mengalahkan aku yang penumpang. Boleh perli pasal assignment aku nipis. Aku yang salah menjawab atau dia salah mendengar? Kenapa dia sediakan satu buku annual sedangkan lect mahu sebahagian saja. Dah la mata tu kejap kejap pandang belakang. Rimas tahu tak? Kawan-kawan pulak boleh promote diri die lagi. Kononnya hebat bangat. Mak rimas!!! Perangai macam zaman sekolah aku dulu lah. Nasib baik anak buah aku kalau suka terus bagitau suka. Tak payah nak minta tolong kawan promote diri sendiri. Itu cerita hari sabtu. 
Hari ahad aku ada kelas juga. Ini kelas terakhir untuk subjek financial. Lect sangat risau dengan kelas aku sebab apa yang dia ajar kitorang tatau. Aku pun risau diri senirik. Semester lepas aku score financial kot. Takkan sekarang nak kecundang. Mak tak rela. Lepas settlekan kerja semua hantar segala test dan assignment kawan-kawan aku borak sesama dorang. Masing-masing muka ketat. Aku sebagai kepochi haruslah turut serta. Rupanya dorang tengah kutuk budak semalam. Weh hormat sikit kitaorang. Kelas belum sedia habis yang korang masuk tanpa  izin siapa suruh. Bajet hot!!!
Okeyh minggu lepas memang aku hangin dengan mereka mereka. Tolong jangan dorang masuk kelas qmt sama-sama dengan aku. Aku tak suka!!!

No comments:

Post a Comment